Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální softwarový hudební nástroj řízený změnou intenzity světla
Laborová, Anna ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Práce představuje návrh a realizaci experimentálního softwarového syntezátoru Ljós užívající snímaní intenzity světla jako ovládacího prvku. Nástroj je realizován v prostředí programu Max/MSP a platformy Arduino, tělo ovladače je zhotoveno za pomocí technologie 3D tisku. Těžiště experimentálnosti spočívá v interaktivitě ovládání. Uživatel mění parametry syntezátoru pomocí světelného zdroje, konkrétně jeho intenzity.
Experimental Software Musical Instrument Controlled by Light Color
Liska, Matej ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Bachelor thesis contains the theory for realization of experimental software instrument controlled by light color. It brings knowledge of sound and light waves and color pro- cessing. Besides others, it describes process of generating digital signals using additive synthesis, methods of signal processing and sonification techniques. It solves program- ming possibilities of creating, processing, playing and saving digital audio signals. The audio source is written in Java language on the JavaFX programming platform.
Syntéza hudebního signálu pomocí přímého generování vyšších harmonických složek
Ježek, Štěpán ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice syntézy hudebního signálu, konkrétně tzv. aditivní (součtové) metodě. Hlavním cílem je implementace softwarového hudebního nástroje ve formátu zásuvného modulu VST3 v C++ aplikačním frameworku JUCE. Výsledný program umožňuje editaci harmonických složek modulového kmitočtového spektra a vytvoření časové závislosti složek pomocí tzv. morphingu mezi více, uživatelem nastavenými, stavy spektra. Úvod práce shrnuje obecně nejrozšířenější metody syntézy zvuku a porovnává je s metodou součtové syntézy. Následně je pojednáno o možných přístupech k implementaci tohoto typu syntézy, jejich přednostech, případně nedostatcích. Další sekce se zabývají technologiemi využitými k realizaci zásuvného modulu VST3 a rozborem hlavních částí tvořících výsledný program. Tento rozbor se zaměřuje především na část určenou pro zpracování signálu, uveden je ale také stručný popis jednotek tvořících grafické rozhraní.
Experimentální softwarový hudební nástroj
Konečný, Dominik ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a následné vytvoření syntetizéru kombinujícího aditivní a subtraktivní syntézu v programu Max/MSP. Syntetizér se bude vyznačovat vysokou variabilitou práce s amplitudovými obálkami, nízkofrekvenčními oscilátory (LFO), možností mikrointervalového ladění a neharmonického spektra. Dále bude mít oscilátor možnost nastavení parametrů na základě textového vstupu.
Inovace barvy marimby pomocí nových kamenů, rezonátorů a přidáním virtuálních rejstříků
Nop, Patrik ; Mojdl, Edgar (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na vhodnou inovaci hudebního nástroje marimby. Zvolený problém byl ověřen třemi možnostmi: novými kameny, novými rezonátory, virtuálními rejstříky. Práce poskytuje rozbor celé problematiky, s ověřením některých vzorků a jejich zařazením či vyloučením pro další využití v dané oblasti.
Experimentální softwarový hudební nástroj, jehož zvuk vzniká transformací video souboru a je řízen klaviaturou
Hromas, David ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou experimentálního softwarového hudebního nástroje. Hlavním cílem je vytvoření hudebního nástroje, který bude schopen použít data z videa pro tvorbu zvuku. Projekt je tvořen ve vizuálním programovacím jazyku Max. V první části textu je probrána teorie, která je potřebná k vytvoření takového nástroje. Druhá část textu se věnuje návrhu jednotlivých částí nástroje, realizaci a hudebním možnostem nástroje.
Webové aplikace pro podporu výuky generování a zpracování audio signálů
Tkadlec, Vojtěch ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním úkolem této diplomové práce bylo vytvoření tří webových aplikací pro interaktivní podporu výuky v kurzech v oblasti zpracování číslicových signálů pomocí programovacího jazyka Javascript, značkovacího jazyka HTML a rozhraní Web Audio API. Applety zahrnují témata aditivní syntézy, časové obálky ADSR, amplitudové modulace a také aproximace 1D signálu pomocí diskrétní Kosinové transformace. Písemná část práce je poté věnována teoretickému základu, který je zaměřen na již zmíněnou oblast. Dále se práce zaměřuje také na nástroje, které byly využity v praktické části této práce. Pro lepší přehlednost pro uživatele byly vytvořeny čtyři applety, přičemž pro oblast ADSR obálky byla vytvořena samostatná webová aplikace.
Syntéza hudebního signálu pomocí přímého generování vyšších harmonických složek
Ježek, Štěpán ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Přikryl, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice syntézy hudebního signálu, konkrétně tzv. aditivní (součtové) metodě. Hlavním cílem je implementace softwarového hudebního nástroje ve formátu zásuvného modulu VST3 v C++ aplikačním frameworku JUCE. Výsledný program umožňuje editaci harmonických složek modulového kmitočtového spektra a vytvoření časové závislosti složek pomocí tzv. morphingu mezi více, uživatelem nastavenými, stavy spektra. Úvod práce shrnuje obecně nejrozšířenější metody syntézy zvuku a porovnává je s metodou součtové syntézy. Následně je pojednáno o možných přístupech k implementaci tohoto typu syntézy, jejich přednostech, případně nedostatcích. Další sekce se zabývají technologiemi využitými k realizaci zásuvného modulu VST3 a rozborem hlavních částí tvořících výsledný program. Tento rozbor se zaměřuje především na část určenou pro zpracování signálu, uveden je ale také stručný popis jednotek tvořících grafické rozhraní.
Experimental Software Musical Instrument Controlled by Light Color
Liska, Matej ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Bachelor thesis contains the theory for realization of experimental software instrument controlled by light color. It brings knowledge of sound and light waves and color pro- cessing. Besides others, it describes process of generating digital signals using additive synthesis, methods of signal processing and sonification techniques. It solves program- ming possibilities of creating, processing, playing and saving digital audio signals. The audio source is written in Java language on the JavaFX programming platform.
Inovace barvy marimby pomocí nových kamenů, rezonátorů a přidáním virtuálních rejstříků
Nop, Patrik ; Mojdl, Edgar (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na vhodnou inovaci hudebního nástroje marimby. Zvolený problém byl ověřen třemi možnostmi: novými kameny, novými rezonátory, virtuálními rejstříky. Práce poskytuje rozbor celé problematiky, s ověřením některých vzorků a jejich zařazením či vyloučením pro další využití v dané oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.